Odlotowe ferie z filią DOK

Powiększ obraz

„Odlotowe ferii z DOK-iem” za nami. Już pierwszego dnia działo się mega dużo, a widać to na załączonych zdjęciach. Było lepienie różności z gliny, brokatowe tatuaże, budowanie zamków, wcielenie się w wymyślone postaci i odgrywanie scenek, tory przeszkód, zamykanie w bańce i tańce.

Nie zabrakło też czasu na posilenie się w przerwie między zabawami, a także wspólne stworzenie zimowego regulaminu. Dzieciaki opuściły DOK zmęczone po aktywnym dniu, ale co najważniejsze z uśmiechem na twarzy.

Wizyta w sali edukacyjnej Ognik w Państwowej Straży Pożarnej w Tomaszowie Mazowieckim rozpoczęła drugi dzień ferii. Tutaj dzieciaki mogły posłuchać i zobaczyć jak wygląda praca strażaków, przymierzyć elementy strojów, a także dowiedzieć się wielu ważnych rzeczy o zasadach bezpieczeństwa. Nie obyło się również bez sprawdzenia, jak siedzi się w prawdziwym wozie strażackim! Kolejną atrakcją były rozgrywki na torach NAVI Bowling Club. Wszyscy uczestnicy bardzo zaangażowali się w grę, więc zawody były bardzo emocjonujące.

Trzeci dzień ponownie upłynął na wycieczkach! Obejrzeliśmy wszystkie zakątki spalskiego COS-u, przebiegliśmy po prawdziwych bieżniach, skorzystaliśmy z dobrodziejstw groty solnej i zwiedziliśmy Zamek w Inowłodzu. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek, ale nie zabrakło też czasu na zdjęcia i… przytulanie! A to z okazji Międzynarodowego Dnia Przytulania.

W czwartek ostatni raz podczas tych ferii wspólnie podróżowaliśmy. Tym razem za cel obraliśmy Fabrykę Bombek i Muzeum Okręgowe w Piotrkowie Trybunalskim. W fabryce mogliśmy poznać kulisy powstawania bombek, zobaczyć w jaki sposób są tworzone i ozdabiane. Najciekawszym jednak elementem była możliwość samodzielnego ozdobienia kilku bombek i zabrania ich ze sobą. W tym roku choinki w domach naszych dzieciaków będą naprawdę piękne i wyjątkowe!

Następnie udaliśmy się do Muzeum, w którym to poznaliśmy historię zamku, a także stworzyliśmy samodzielnie korony i berła królewskie. Na koniec każdy miał możliwość założyć zbroję rycerską lub rekwizyty królewskie i na chwilę przenieść się do dawnych czasów.

Ostatni dzień to było istne szaleństwo! Tworzenie masek karnawałowych, tańce, zabawy, balony, capoeira, bańki i wiele, wiele innych atrakcji. Zabawom nie było końca, a mały ułamek tego co się działo możecie zobaczyć na zdjęciach.

Cała DOK-owska kadra bardzo dziękuje dzieciakom za wspólnie spędzony tydzień. Mamy nadzieję, że wszyscy z czystym sumieniem mogą odhaczyć jeden z punktów regulaminu zimowych ferii „wspólnie pracować na przyjemne wspomnienia”.

Więcej zdjęć z akcji feryjnej w filii DOK – kliknij.